Main page

ПРОТОКОЛ № 2 засідання Громадської ради при Державному агентстві лісових ресурсів України

25.04.2019

 

ПРОТОКОЛ  № 2

 

засідання Громадської ради при

Державному агентстві лісових ресурсів України

 

           04 квітня 2019 року                                                                 м. Київ

 

 

На засіданні присутні члени Громадської ради при Державному агентстві лісових ресурсів України  - всього 30 осіб (список додається).

В роботі Громадської ради взяли участь:

1.                  Полякова Л.В. – завідувач Сектору міжнародних відносин, науки та зв’язків з громадськістю

2.                  Будзінський І.Л. – начальник Відділу охорони і захисту лісів

3.                  Колєчкін В.Ю. – прес-секретар Держлісагентства.

4.                  Бабич М.Г. – прес-секретар Товариства лісівників України

5.                  Вовк А.І. - голова комісії Громадської ради при Львівському ОУЛМГ

6.                  Чернецький Віталій – «Голос – Інфо»

 

Учасники засідання одноголосно ухвалили проект порядку денного.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Затвердження доповнень до персонального складу комісій Громадської ради. Доповідає Масюк В.В.

2. Затвердження плану роботи Громадської ради на 2019 рік.

Доповідає Масюк В.В.

3. Місія лісового господарства України. Функції лісів та лісівників. Доповідає Масюк В.В.

4. Ситуація на ринку круглих лісоматеріалів та виробів з деревини. Доповідає Когут М.В.

5. Розгляд проекту закону «Про ринок необробленої деревини та прав на її заготівлю» та підготовка звернень до комітетів Верховної Ради (10092 від 26.02.2019. Доповідає Вовк А.І. (за згодою) – голова комісії Громадської ради при Львівському ОУЛМГ.

6. Розгляд пропозицій, щодо внесення змін до законів України, постанов КМУ, інших нормативних документів, щодо спрощення  процедури видачі дозволів на проведення заходів поліпшення санітарного стану лісів, в тому числі тимчасового вилучення норми, щодо заборони проведення цих заходів в період «сезону тиші» та проведення суцільних санітарних рубок на площі понад 1 га без ОВД. Доповідає Гетьманчук А.І.

7. Щодо суттєвого посилення функцій і відповідного статусу органу центральної виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового господарства. Доповідає Марчук Ю.М.

8. Щодо передачі державним лісогосподарським підприємствам, що належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України земель лісового фонду, які належать до сфери управління інших лісокористувачів. Доповідає Філь О.Г.

 

9. Інше

 

1. Слухали: Про затвердження доповнень до персонального складу комісій Громадської ради.

Масюк В.В. нагадав присутнім, що усі члени Громадської ради мають працювати в комісіях Громадської ради. Запропоновано остаточно визначитись з представництвом в тій чи іншій комісії та затвердити їх персональний склад.

Одноголосно ухвалили затвердити персональний склад комісій Громадської ради при Держлісагентстві.

 

КОМІСІЯ ЛІСОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА СТАЛОГО ВЕДЕННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА (ЛП)

 

1.      Василевський Олег Григорович

2.      Василишин Роман Дмитрович

3.      Гетьманчук Анатолій Іванович (дорадчий голос)

4.      Грузінська Ірина Василівна

5.      Дюк Назарій Степанович

6.      Дьяков Олег Анатолійович

7.      Карпук Анатолій Іванович

8.      Когут Микола Васильович

9.      Кравець Павло Васильович

10.  Кривов'язий Степан Йосипович

11.  Кузьменко Євген Олександрович

12.  Лакида Петро Іванович

13.  Любека Роман Миколайович

14.  Максименко Валентина Василівна

15.  Марчук Юрій Миколайович (голова комісії)

16.  Приндак Василь Петрович

17.  Смолін Віталій Олександрович (дорадчий голос)

18.  Сторчоус Олег Віталійович

19.  Тимощук Руслан Анатолійович

20.  Федорійчук Іван Іванович (дорадчий голос)

21.  Філь Олександр Григорович

 

КОМІСІЯ ВИКОРИСТАННЯ ЛІСОВИХ РЕСУРСІВ (ЛР)

 

1.      Бацура Олександр Степанович

2.      Грузінська Ірина Василівна

3.      Дорош Володимир Ілліч

4.      Когут Микола Васильович (голова комісії)

5.      Кузьменко Євген Олександрович

6.      Лицур Ігор Миколайович

7.      Матейко Петро Богданович

8.      Мунтянов Олександр Сергійович

9.      Масюк Василь Володимирович

10.  Смолін Віталій Олександрович

КОМІСІЯ ВЕДЕННЯ МИСЛИВСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА (МГ)

 

1.      Бацура Олександр Степанович (дорадчий голос)

2.      Воробйов Єгор Олексійович

3.      Гетьманчук Анатолій Іванович (дорадчий голос)

4.      Карпук Анатолій Іванович (дорадчий голос)

5.      Лаврик Євгеній Вікторович

6.      Лакида Петро Іванович (дорадчий голос)

7.      Марчук Юрій Миколайович (дорадчий голос)

8.      Новицький Василь Петрович

9.      Скорий Микола Андрійович

10.  Смолін Віталій Олександрович (голова комісії)

11.  Федорійчук Іван Іванович

12.  Шуптар Анатолій Анатолійович

 

 

2. Слухали: Масюка В.В. про затвердження плану роботи Громадської ради на 2019 рік (план роботи – додається.)

Масюк В.В. зазначив, що узагальнений план роботи був надісланий всім члена Громадської ради, доповнень та зауважень до проекту плану роботи не надходило. Враховуючи це, Масюк В.В. запропонував затвердити в цілому плану роботи Громадської ради на 2019 рік.

Учасники засідання одноголосно ухвалили затвердити в цілому плану роботи Громадської ради на 2019 рік.

 

3. Слухали: Місія лісового господарства України. Функції лісів та лісівників.

Масюк В.В. зазначив, що кінцевою метою діяльності лісової галузі є забезпечення суспільства лісовими ресурсами. Таке твердження має бути закріплене і під час вироблення комунікативної стратегії спілкування з суспільством. Екологічна складова не завжди сприймається як першочергова. В Україні здійснюється заготівля деревини та ведеться збалансоване лісокористування. Кожна ділянка після зрубу – заліснюється.  

В порядку обговорення висловлені наступні думки.

Любека Р. М. – суспільство не зрозуміє лісівників, якщо ними буде декларуватись головне завдання забезпечення лісовими ресурсами.

Філь О.Г. – твердження що в Україні не має вирубки лісів не буде сприйнято суспільством. Є прагнення збалансованого лісокористування.

Соболевський І.М. – в спілкуванні із суспільством не варто використовувати вузько профільні терміни, які є незрозумілими для переважної більшості громадян.

Марчук Ю.М. зазначив, що основні функції Держлісагентства окреслені в положенні про Державне агентство лісових ресурсів України. Крім того бачення важливості та значення лісів для громадян різних регіонів відрізняються. З огляду на це мають бути й різні підходи у спілкуванні лісівників з населенням.

Учасники засідання одноголосно ухвалили:

1. Взяти до уваги інформацію Масюка В.В. про пропозицію Державному агентству лісових ресурсів України спрямовану на спрощення комунікації з громадськістю, розвінчування міфів про діяльність лісівників України, підготовки інформаційно-методичних матеріалів щодо комунікації з громадськістю.

2. Рекомендувати Держлісагентству оновити комунікаційну стратегію з урахуванням висловлених та підтриманих Громадською радою пропозицій стосовно місії лісівників – забезпечення суспільства лісовими ресурсами, отриманих в наслідок збалансованого ведення лісового господарства, та яка буде представлена суспільству з урахуванням різних підходів до комунікаційної стратегії в кожному окремому регіоні України.

 

4. Слухали: Ситуація на ринку круглих лісоматеріалів та виробів з деревини.

Голова комісії з використання лісових ресурсів Когут М.М. проінформував, що перед засіданням Громадської ради було проведено засідання комісії з використання лісових ресурсів. На засіданні комісії за участі представників Держлісагентства було розглянуто питання щодо  ситуації на ринку круглих лісоматеріалів та виробів з деревини..

Після обговорення учасниками комісії було прийнято наступне рішення:

1.       Щодо інформації по балансу заготовленої та спожитої деревини постійними лісокористувачами.

Вирішили: Підтримати пропозиції Держлісагентства щодо розробленого проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених »

Звернутися до Держлісагентства з питань надання поквартальної інформації щодо заготівлі та реалізації деревини з розміщенням її на сайті ЦОВВ.

2.      Щодо розробки прозорого механізму ціноутворення необробленої деревини.

Вирішили: Звернутися з пропозицією до Держлісагентства щодо проведення Стратегічної сесії лісівників та деревообробників щодо вироблення спільної стратегії утримання існуючих на ринках позицій, збереження виробничого потенціалу та уникнення банкрутства деревообробних та лісогосподарських підприємств.

 

3.      Щодо обговорення законопроектів, які зареєстровані у Верховній раді України або які перебувають на етапі розробки у комітетах ВР та регулюють суспільні відносини на ринку деревини

Вирішили:  Проаналізувати всі проекти законів, які регулюють суспільні відносини на ринку деревини. Підготувати єдиний законопроект «Про ринок деревини» з урахуванням пропозицій Держлісагентства та всіх зацікавлених сторін. В подальшому, зареєструвати доопрацьований проект закону «Про ринок деревини» у Комітеті Верховної ради України з питань промислової політики.

За прийняте комісією рішення голосували:

«за» - 29, «проти» - 0, «утримались» - 1.

 

Ухвалили:

 

1. Інформацію Когута М.В. щодо ситуації на ринку круглих лісоматеріалів та виробів з деревини взяти до уваги.

2. Підтримати пропозиції Держлісагентства щодо розробленого проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених».

3. Звернутися до Держлісагентства з питань надання поквартальної інформації щодо заготівлі та реалізації деревини з розміщенням її на сайті ЦОВВ.

4. Звернутися з пропозицією до Держлісагентства щодо проведення Стратегічної сесії лісівників та деревообробників щодо вироблення спільної стратегії утримання існуючих на ринках позицій, збереження виробничого потенціалу та уникнення банкрутства деревообробних та лісогосподарських підприємств.

5. Проаналізувати всі проекти законів, які регулюють суспільні відносини на ринку деревини та висловити позицію Громадської ради по кожному з них.

 

5. Слухали: Розгляд проекту закону «Про ринок необробленої деревини та прав на її заготівлю» та підготовка звернень до комітетів Верховної Ради (10092 від 26.02.2019).

Доповідь Вовка А.І. – голови комісії Громадської ради при Львівському ОУЛМГ – додається на 6 арк.

За підсумками обговорення учасники засідання одноголосно ухвалили:

1.    Інформацію Вовка А.І. щодо основних положень проекту Закону України «Про ринок необробленої деревини та прав на її заготівлю» взяти до уваги.

2.    Позицію Державного агентства лісових ресурсів України про не підтримання прийняття проекту до проекту Закону України «Про ринок необробленої деревини та прав на її заготівлю», внесеного народним депутатом України Розенблатом Б.С., реєстраційний № 10092 від 26.02.2019 р. взяти до уваги.

3.                  Вирішили вважати неприйнятним проекту Закону України «Про ринок необробленої деревини та прав на її заготівлю», внесеного народним депутатом України Розенблатом Б.С., реєстраційний № 10092 від 26.02.2019 р. та звернутись із листом до Голови Верховної Ради України Парубія А.В. та голів профільних комітетів Верховної Ради України із рекомендацією не виносити даний законопроект  в сесійну залу на розгляд Верховної Ради України так як даний законопроект не відповідає реаліям становлення та розвитку ринку деревини в Україні, несе в собі загрозу монополізації ринку деревини та прав на її заготівлю, формує корупційну складову під час розподілу деревини, ускладнює процес доступу дрібних деревообробників до ринку деревини та загалом не націлений на формування економічного підґрунтя цивілізованого формування та розвитку як деревообробної, так і лісової галузі загалом.

4.                  Вирішили звернутись із листом до голів профільних комітетів Верховної Ради України щодо подальшого інформування Громадської Ради при Держлісагентстві про надходження та реєстрацію законопроектів, які  направлені на врегулювання ринку необробленої деревини, прав на її заготівлю, реалізацію, збут тощо.

 

6. Слухали: Розгляд пропозицій, щодо внесення змін до законів України, постанов КМУ, інших нормативних документів, щодо спрощення  процедури видачі дозволів на проведення заходів поліпшення санітарного стану лісів, в тому числі тимчасового вилучення норми, щодо заборони проведення цих заходів в період «сезону тиші» та проведення суцільних санітарних рубок на площі понад 1 га без ОВД.

Виступили:

Гетьманчук А.І. озвучив пропозиції щодо внесення змін до законів України, постанов КМУ, інших нормативних документів, щодо спрощення  процедури видачі дозволів на проведення заходів поліпшення санітарного стану лісів, в тому числі тимчасового вилучення норми, щодо заборони проведення цих заходів в період «сезону тиші» та проведення суцільних санітарних рубок на площі понад 1 га без ОВД.

Будзінський І.Л. зазначив, що стосовно внесення змін до Санітарних правил в частині проведення санітарних рубок в заповідниках, Держлісагентство намагалось внести такі зміни, проте Мінприроди їх відхилило. Аргументацією було те, що Санітарні правила на сьогоднішній день є підзаконним актом. Для того щоб внести такі зміни, необхідно внести зміни в Закон про природозаповідний фонд України. Тобто підзаконний акт не може суперечити законодавству. Можливо було б доцільніше внести зміни в Закон про природозаповідний фонд. На даний час Держлісагентство отримує відповіді від Мінприроди та Мін’юсту що пропозиції суперечать Закону.

Марчук Ю.М. проінформував, що по Житомирській області вже всохло 170 тис. га, лісових насаджень. Зазначену проблему треба висвітлювати перед Урядом. Зокрема направити на адресу Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від Громадської ради звернення щодо надзвичайної ситуації яка склалася внаслідок всиханням лісових насаджень.

Учасники засідання одноголосно ухвалили:

1. Інформацію Гетьманчука А.І. про розгляд пропозицій, щодо внесення змін до законів України, постанов КМУ, інших нормативних документів, щодо спрощення  процедури видачі дозволів на проведення заходів поліпшення санітарного стану лісів, в тому числі тимчасового вилучення норми, щодо заборони проведення цих заходів в період «сезону тиші» та проведення суцільних санітарних рубок на площі понад 1 га без ОВД взяти до уваги.

2. Ініціювати перед Мінагрополітики та інформувати Держлісагентство щодо необхідності внесення змін до нормативно – правових актів, а саме:

2.1.     Пункт 5 «Санітарних правил в лісах України» затверджених постановою КМУ від 26.10.2016 р. №756 ,

        абзац «У заповідних зонах біосферних заповідників, національних природних і регіональних ландшафтних парків, на території природних заповідників, пам’яток природи, заповідних урочищ забороняється проведення суцільних санітарних рубок, вирубування дуплястих, сухостійних, фаутних дерев та ліквідація захаращеності»,

          викласти в наступній редакції «У заповідних зонах біосферних заповідників, національних природних і регіональних ландшафтних парків, на території природних заповідників, пам’яток природи, заповідних урочищ  забороняється проведення суцільних санітарних рубок, вирубування дуплястих, сухостійних, фаутних дерев та ліквідація захаращеності, крім діючих осередків шкідників лісу та стихійних явищ».

        абзац «У зонах регульованої  і стаціонарної рекреації національних природних парків, буферних зонах біосферних заповідників, загальнозоологічних, ботанічних, лісових, орнітологічних та ландшафтних заказниках забороняється проведення суцільних санітарних рубок»,

        викласти в наступній редакції   «У зонах регульованої  і стаціонарної рекреації національних природних парків, буферних зонах біосферних заповідників, загальнозоологічних, ботанічних, лісових, орнітологічних та ландшафтних заказниках забороняється проведення суцільних санітарних рубок, крім діючих осередків шкідників лісу та стихійних явищ».

2.2. Внести зміни в ст. 39 Закону України «Про тваринний світ»:

частину п’яту викласти в такій редакції:

"У період масового розмноження диких тварин, з 1 квітня до 15 червня, забороняється проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (пальба, проведення вибухових робіт, феєрверків, санітарних рубок лісу, використання моторних маломірних суден, проведення ралі та інших змагань на транспортних засобах у місцях визначених для масового розмноження диких тварин та на відтворювальних ділянках».

 2.3. Внести зміни до ч.2 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»,

Пункт 21 «Усі суцільні та поступові рубки головного користування та суцільні санітарні рубки на площі понад 1 гектар; усі суцільні санітарні рубки на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду»;

викласти в наступній редакції «Усі суцільні та кінцеві прийоми поступових рубок головного користування на площі понад 10 гектарів; усі суцільні санітарні рубки на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду».

3. Направити на адресу Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від Громадської ради звернення щодо надзвичайної ситуації яка склалася внаслідок всиханням лісових насаджень.

 

 

7. Слухали: Щодо суттєвого посилення функцій і відповідного статусу органу центральної виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового господарства.

 Тези виступу Марчука Ю.М. додаються на 5 арк.

 

Учасники засідання одноголосно ухвалили:

1. Інформацію Марчука Ю.М. щодо необхідності суттєвого посилення функцій і відповідного статусу органу центральної виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового господарства взяти до уваги.

 

2. Звернутись до Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України стосовно необхідності суттєвого посилення функцій і відповідного статусу органу центральної виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері лісового господарства шляхом створення відповідного міністерства.

8. Слухали: Щодо передачі державним лісогосподарським підприємствам, що належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України земель лісового фонду, які належать до сфери управління інших лісокористувачів.

Філь О.Г. окреслив ситуацію, яка склалась в межах Тернопільської області з лісовими насадженнями які знаходяться в підпорядкуванні інших лісокористувачів.

Учасники засідання одноголосно ухвалили звернутись до керівництва Тернопільської області з пропозицією:

1.            Погодити передачу державним лісогосподарським підприємствам, що належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України для ведення лісового господарства:

·               земель лісового фонду, що перебувають у користуванні лісогосподарських підприємств, які належать до сфери управління Міністерства аграрної політики України та Міністерства оборони України, та комунальних лісогосподарських підприємств;

·               земель лісового фонду, що перебувають у землях запасу органів місцевого самоврядування, за винятком лісонасаджень у межах населених пунктів та контурів площею менше 5 га, які не примикають до державного лісового фонду.

 

2.            Рекомендувати районним радам та районним державним адміністраціям підготувати та внести в установленому порядку виконавчим органам місцевого самоврядування пропозиції щодо передачі зазначених земель лісового фонду, забезпечення часткового фінансування із місцевого бюджету на виготовлення документації із землеустрою на передані ліси і належну охорону на період передачі земель.

 

9. Інше.

Матейко П.Б. проінформував учасників засідання щодо ситуації, яка склалась в Івано-Франківському обласному управлінні лісового та мисливського господарства та пов’язана з вирішенням кадрових питань.

Вирішили інформацію Матейко П.Б. взяти до уваги.

 

 

 

 

Голова

Громадської ради при

Держлісагентстві                                                                                В.В. Масюк

 

 

Секретар Громадської ради

при Держлісагентстві                                                                       О.О. Клименко