Main page

Лісові дороги перспектив будуються на Закарпатті: на черзі Великоберезнянщина

13.11.2017

 

23472055_522573964762818_1739862626859448019_n

2017 рік для лісівників Закарпатської області багато в чому став особливим. Він був насичений на знакові події, яскраві моменти й досягнення. Одним з найбільш значущих досягнень, безперечно, є будівництво лісогосподарських доріг. Адже будівництво лісових доріг, яке відповідає всім європейським стандартам і вимогам, – є одним із пріоритетів у роботі й гордістю Закарпатського обласного управління лісового і мисливського господарства. Таких обсягів будівництва спеціалізованих лісових шляхів галузь ще не знала. Тільки на поточний рік заплановано прокладання понад 28 км земляного полотна, ще 27 км – облаштування, тобто засипки щебеневою сумішшю. Актуальне питання й утримання наявних доріг у належному стані, через що в планах передбачений капітальний ремонт 18 км шляхів.

За словами головного лісівника області Валерія Мурги, розвиток лісотранспортної мережі є одним з основних і надзвичайно вагомих напрямків роботи обласного управління лісомисливського господарства: «Лісогосподарські дороги вирішують відразу декілька питань. В першу чергу істотно покращується охорона лісів від пожеж. Гірська місцевість, в якій вони прокладаються, не дають легкого доступу до лісових масивів і при виникненні пожежі, загасити її вкрай важко. З появою лісової дороги до лісу зможе проїхати будь-яка пожежна техніка, адже поруч створюються спеціальні пожежні водойми. Ще один плюс - високоякісні дороги крізь лісовий масив дають доступ до лісосічного фонду Закарпаття, задовільний технічний стан лісових доріг створює кращі умови для використання лісових ресурсів із застосуванням сучасних природоощадних технологій, зниження затрат, покращення рівня протипожежної безпеки та захист лісів у лісових угіддях. А саме головне, - лісові дороги слугують місцевим мешканцям, адже скорочують шлях у три й чотири рази, з'єднуючи райони.

Найбільші обсяги робіт у цьому році ведуться в Міжгірському, Рахівському, Брустурянському, Мокрянському та Ясінянському держлісгоспах. Однак лісівники на досягнутому не зупиняються і не відстає у цьому напрямку і Перечинщина та Березнянщина.

До прикладу, у ДП «В.Березнянське ЛГ» триває облаштування дорожнім одягом лісової автомобільної дороги в Чорноголівському лісництві кв. 22,23,24, земляне полотно якої побудоване за попередні роки, довжиною 1 км.

23472760_522574021429479_4221493988553967645_n

Директор ДП «В.Березнянське ЛГ» Ольга Олень зазначає, що на дану лісову дорогу є наявне погодження проходження траси дороги від ВО «Держліспроект», розроблена проектно-кошторисна документація, виготовлена ТОВ «Біоенерготехнології» та наявний позитивний висновок лісівничо-екологічної експертизи робочого проекту лісової автодороги УкрНДІгірліс ім.П.С.Пастернака. На кінець жовтня було здійснено відновлювальні роботи з облаштування водовідвідних каналів та впорядковано откоси, які були частково зруйновані внаслідок погодно-кліматичних умов осінньо-зимового періоду. Через розташування майбутньої лісової дороги в гірській місцевості часто були зсуви внаслідок сильних опадів і дорогу періодично треба поправляти. Однак запроектована дорога не те, що не повинна завдавати шкоди навколишньому середовищу, а ще й повинна запобігати ерозійні процеси укосів, сприяти забезпеченню стійкості земляного полотна. А в подальшому конструкція зміцнення земляного полотна та водовідвідної споруди повинна забезпечувати стійкість укосів в процесі всього терміну служби автомобільної дороги.

У свою чергу головний спеціаліст відділу лісового господарства Закарпатського ОУЛМГ Василь Хміль розповідає, що на відстані протяжністю 800 метрів лісівниками Великоберезнянського держлісгоспу вже зроблено засипку земляного полотна грунтогравіем, укладено перепускні труби в 5 місцях по 5 метрів кожна, зроблено укріплення вхідної та вихідної частини водопропускних труб бутовим каменем. І вже на цьому тижні завершуються роботи з облаштування дорожнього одягу лісової автомобільної дороги. Правда, поки що проїхати лісовою дорогою можна якщо не на джипі, то на достатньо прохідній автівці.

Прес-служба Закарпатського ОУЛМГ